Kampanie społeczne

Tagi: akcja Rodzić po ludzku | epizjotomia | nacięcie krocza | opieka okołoporodowa | prawa pacjenta

Akcja "Rodzić po ludzku" to najsłynniejsza i, w opinii specjalistów od public relations, najbardziej skuteczna akcja społeczna przeprowadzona w Polsce. Jej ogłoszenie rozpoczęło proces zmian korzystnych dla rodzących kobiet w szpitalach położniczych. Dzięki niej wyrażenie "rodzić po ludzku" weszło do potocznej polszczyzny. Dzięki niej wiele tysięcy kobiet podzieliło się swoimi doświadczeniami z porodu, co uruchomiło lawinę zmian, nie tylko w organizacji samych szpitali, ale także w sercach i umysłach wielu osób, pracujących na co dzień z kobietami.
 

 

Na podstawie opinii kobiet stworzono ranking niemal wszystkich placówek położniczych, oceniając je według kryteriów stworzonych przez organizatorów akcji, a opartych w dużej mierze o zalecenia WHO i prawa pacjenta. Opis placówki wraz z oceną, jaką otrzymała znajdował się w wydanym na zakończenie akcji "Przewodniku po szpitalach położniczych". Akcja promowała opiekę skierowaną na potrzeby rodzących i ich rodzin. Dzięki akcji w większości szpitali możliwe są już porody rodzinne, swoboda poruszania się w czasie porodu, kontakt z dzieckiem po narodzinach. Do tej pory odbyły się jej cztery edycje (1994, 1995, 2000, 2006).
 
Akcja Rodzić po ludzku to nie jedyne przedsięwzięcie tego typu podejmowane przez Fundację Rodzić po ludzku.

Więcej o innych naszych kampaniach

sasakawa copy

sasakawa copy

sasakawa copy

jeden procent

konferencje2016.jpg

kobiety mowia www

zorganizuj pokaz filmu zielony

baza porodowek

sasakawa copy

raporty red

iconka zamow publikacje

iconka lektury obowiazkowe